LF_background

Leveransvillkor

Leveranstid

Posten alternativt UPS levererar alla våra försändelser för snabbast möjliga leverans och spårbarhet. Leveranstiden varierar beroende på om dina produkter finns i lager eller inte. Vi har som målsättning att produkterna ska skickas dagen efter orderdatumet.

Är du osäker på leveranstiden för just din produkt är du välkommen att kontakta kundtjänst. För det fall att det uppstår en leveransförsening kommer kunden att informeras om anledning till förseningen och om ny beräknad leveranstid. Om kunden inte accepterar den nya leveranstiden har kunden rätt att häva köpet.

 

Leverans direkt hem

Huvudparten av de produkter som levereras skickas direkt hem till dig. Vi försöker alltid paketera produkterna så att de uppfyller postens krav för leverans via brevinkastet.

Om du beställer flertalet produkter som kräver fler än en leveranskartong, skickas hela försändelsen till ditt närmaste postombud (oftast en livsmedelsaffär, servicebutik eller en bensinstation). Storleken på brevinkast varierar kraftigt och vi kan därför inte garantera att vår förpackningar går in i alla brevinkast.

 

 

Leverans till postombud/serviceställe

När din beställning är för stor för att levereras direkt i din brevlåda/brevinkast lämnar brevbäraren istället en avi för dig att hämta ut din beställning på närmaste postombud (anges på avin). Ditt närmsta postombud/serviceställe är oftast en livsmedelsaffär, servicebutik eller en bensinstation.


 

Leveransrisk

LashFood står för risken att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Vid eventuell retur står du själv för risken att varan skadas eller kommer bort.